You are viewing an unstyled version of this page. Either your browser does not support Cascading Style Sheets (CSS) or CSS styling has been disabled.

Az EMSET projekt

Az EMSET pre-pilot projekt


Projekt neve: Eurocab Madrid – Seville European Tests
Résztvevők:
  • Projekt koordinátor: CEDEX
  • Partnerek:
  • ALSTOM BELGIUM
    ADTRANZ
    ALCATEL (ES)
    ANSALDO TRASPORTI
    CEDEX
    CSEE TRANSPORT
    DIMETRONIC
    ALSTOM TRANSPORT S.A.
    RENFE
    ALSTOM TRANSPORT S.p.A.
    SIEMENS AG
    TIFSA
    ALCATEL (DE)
    WESTINGHOUS

Projekt ideje: 1996.10.01 – 1999.06.30
Projekt célja: Az EMSET legfőbb célja az első lépés megtétele volt az ERTMS/ETCS fedélzeti alrendszerének (EUROCAB) alapvető funkcióinak validációja felé, valamint az interoperabilitás vizsgálata a különböző rendszerek között. A tesztek egyrészt laboratóriumokban, másrészt a Madrid-Sevilla vonalon zajlottak. A projekt több részből állt: a tervezéstől a tesztek meghatározásáig; a pálya és a járművek kiépítésétől a teszteszközök kifejlesztéséig; valamint az Eurocab prototípusának és az STM-ek meglévő nemzeti rendszerekkel való együttműködésének teszteléséig nagy területet ölelt fel. A tesztfázisok három fő csoportja a következő:
A. FFFIS egyezőségi tesztek - EMSET ipari laboratórium
  • Kutatási szerződés
  • Eurobalise, Euroradio FFFIS tesztek
  • Eurobalise, Euroradio teszt-specifikációk

B. Integrációs tesztek - EMSET laboratórium
1. fázis (1998-99)
  • Teszteszközök verifikációja és validációja
  • Eszközök és berendezések integrálása
2. fázis (1998-99, 1-es és 2-es szint)
  • A szintek közötti interoperabilitás verifikációja különböző beszállítóknál
  • FFFIS tesztek: Eurobalise, Euroradio
3. fázis (1999, 1-es és 2-es szint)
  • Fedélzeti funkcionális és interoperabilitási tesztek az EMSET teszt-specifikációk alapján

C. Fedélzeti funkcionális és interoperabilitási tesztek - EMSET vonal
1999, 1-es és 2-es szint
  • Fedélzeti funkcionális és interoperabilitási tesztek az EMSET teszt-specifikációk alapján

Az EMSET vállalkozás folyománya, hogy szépen sorban valamennyi EUROCAB eszközből elérhetővé vált az első EEIG SRS 4.A szerint igazolt példány, valamint az EURORADIO és az EUROBALISE laboratóriumi tesztek is végrehajtásra kerültek.
Ez a projekt bár nem komplett ETCS teszt volt, mégis alapjaiban járult hozzá az ETCS valós rendszerré fejlődéséhez, s megalapozta a további munkálatokat. Bár bizonyos tesztek és validációk nem fejeződtek be az ETCS-VB projekt kezdetéig, mégis a hazai teszt során sok eredményét felhasználták az EMSET-nek. Következzen végül pár kép e méltán híres korai ETCS tesztről.

A RENFE teszt-szerelvény (középen)
felszerelése a “La Sagra” műhelyben

A tesztszakasz a „La Sagra” műhely közelében

Eurobalise laboratóriumi tesztek

Interoperabilitási tesztek
Balra: ALSTOM antenna/BTM Siemens Eurobalise-okkal
Jobbra: ANSALDO antenna/BTM ALSTOM Eurobalise-okkal

Vissza a projektekhez

Lap teteje